II Col·loqui d'Història de la Tècnica

22/03/2006 de 12:15 a 20:00 (Europe/Madrid / UTC100)

ETSEIB, Barcelona

Una nova jornada de presentació de recerques sobre història de la tècnica, una manifestació de la vitalitat d'aquest camp de treball. Aquest any se celebra el 200 aniversari de la inauguració de l'Escola de Mecànica de la Junta de Comerç de Catalunya, una fita per a la història de la nostra enginyeria. En el col·loqui es tracten diferents perspectives sobre la vinculació de la tècnica amb la ciència i la transferència de tecnologia.

Programa

12.15 Francesc Santponç i Roca (1756-1821) introductor i divulgador de l'ensenyament de la mecànica a Catalunya.

Carles Puig Pla

13.00 Quadratura i trisecció a la Barcelona del segle XIX.

Francesc Barca Salom

16.30 La Biologia Molecular catalana i la seva contribució a l'estudi de la Nucleohistona: els primers anys de l'escola estructuralista de Joan Antoni Subirana i Jaume Palau.

Xavier Calvó

7.15 El surgimiento de nuevas especialidades científico-tecnológicas en la primera mitad del siglo XX en España: los casos de la Ingeniería Química y la Electroquímica

Ángel Toca

18.00 Discussió