III Jornades Memorial Democràtic a la UPC

"EL FRANQUISME"

16/11/2005 a 11:00 fins a 17/11/2005 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

Aula de Teleensenyament, edifici B.3, 3º planta

Al novembre de 2005, quan es complirem trenta anys de la mort de Franco, celebràrem les III Jornades, constituïdes per dues taules rodones.

La primera d'elles es celebrà el dimecres 16 de novembre 2005 a les 11 hores a l'ETS d'Enginyeria de Telecomunicacions (Aula de Teleensenyament, edifici B.3, 3º planta). Amb el títol "La Universitat sota el franquisme" va comptar amb dos ponents: Salvador Giner, president de l'Institut d'Estudis Catalans i membre de l'oposició democràtica al franquisme durant els anys 1950, i Albert Corominas, vicerector d'Ordenació Acadèmica de la UPC i delegat de l'ETSEIB durant l'època del Sindicat Democràtic d'Estudiants, en la dècada dels anys 1960.

La segona taula es celebrà el dijous 17 de novembre de 2005 a les 12 hores a la ETS d'Enginyeria Industrial de Barcelona (Aula Capella, planta 0), amb el títol "El franquisme: què va ser i quina herència ha deixat". Va comptar així mateix amb dos ponents: Carme Molinero, professora de la UAB i directora del Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID), i Eduard Pons Prades, escriptor, combatent en l'Exèrcit Republicà i en la guerrilla anti-nazi a França i lluitador antifranquista.

En aquesta ocasió aquests actes van ésser possibles gràcies a l'ajud rebut del Departament de Relacions Institucionals i Participació de la Generalitat de Catalunya, que és el responsable del projecte de Memorial Democràtic que serà presentat pròximament en el Parlament de Catalunya.

Publicació completa
Cartell de l'esdeveniment

Video:16-nov-2005 La universitat sota el franquisme

Video :17-nov-2005 El franquisme, què va ser i quina herència ens ha deixat