IV Jornades Memorial Democràtic a la UPC

Quan?

30/11/2006 de 12:00 a 18:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

ETSEIB, Barcelona

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Al novembre de 2006, es van celebrar les V Jornades del Memorial Democràtic, Tècnica, Medicina i Guerra Civil". Les jornades es van iniciar amb la primera projecció pública del documental sobre les indústries de guerra a Catalunya "Del pintallavis a la llavis ", produït per Televisió de Catalunya, i van comptar amb la presència de la seva directora Montserrat Beses i del seu realitzador Marc Sansa. Posteriorment, es van presentar i es van debatre diverses conferències sobre l'ensenyament, la recerca i la defensa de guerra a Catalunya. Igualment, es tractaren temàtiques entorn de la medicina de guerra i de l'exili.

12.00 a 14.00 CINEFÒRUM Ramon Perera, l'home que va salvar Barcelona.

Projecció del documental del programa 30 minuts de TV3, dedicat a Ramon Perera, l'enginyer industrial responsable de la construcció de la xarxa de refugis de Barcelona. Participació al col·loqui dels editors del documental id' algun dels testimonis que hi apareixen

16.30 Els bombardeigs a Catalunya durant la Guerra Civil.

Joan Villaroya i Font, professor de la Universitat de Barcelona

17.15 La Comissió d'Indústries de Guerra de la Generalitat de Catalunya.

Javier de Madariaga, Universitat Rovira i Virgili

18.00 L'Escola en guerra.

Guillermo Lusa Monforte i Jaume Valentines Álvarez, Centre de Recerca per a la Història de la Tècnica i Càtedra Unesco de Tècnica i Cultura, Universitat Politècnica de Catalunya

Organitzen

• Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura