Enginy i tècnica en el cinema fantàstic

Lectura núm. 4: Profanando el sueño de los muertos, d'Ángel Sala, editat per Scifiworld

Quan?

23/11/2010 de 19:00 a 19:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

ETSEIB, Aula Capella

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura de la Universitat Politècnica de Catalunya i la Societat Catalana de Tecnologia organitzen la quarta sessió del cicle de lectures Còmic, ciència i Tecnologia.

Convidat

• Ángel Sala, advocat i divulgador del cinema fantàstic, autor del llibre i director del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya - Sitges

Moderador

• Jordi Ojeda, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i coordinador del cicle de lectures.

El tema de la sessió és: Enginy i tècnica en el cinema fantàstic, i el ponent és l'Ángel Sala, advocat reconvertit en escriptor, guionista i crític cinematogràfic, i director del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya des de fa deu anys. Sala acaba de publicar el llibre Profanando el sueño de los muertos, un veritable viatge a través de la memòria del cinema fantàstic espanyol, des dels inicis, al final del segle xix, fins a l'actualitat, l'autor realitza una tasca molt personal i a la vegada molt rigorosa de recuperació de la memòria històrica del cinema fantàstic.

El llibre recull una documentació fotogràfica molt valuosa, amb més de sis-centes cinquanta imatges de, gairebé, totes les pel·lícules comentades en el text, on no poden faltar directors tan importants en el gènere com Paul Naschy o Jesús Franco, o de gran actualitat com Álex de la Iglesia, Jaume Balagueró o Alejandro Amenábar. Un títol indispensable per als aficionats al cinema fantàstic, en una edició més que correcta de Scifiworld.

En la xerrada es mostraran els orígens del cinema fantàstic, les experiències de la postguerra i la gènesi dels autors emblemàtics del gènere fantàstic als anys seixanta i setanta. Es presentarà l'expansió del gènere i el paper que té en la transició democràtica, la revolució de la dècada dels noranta i el ressorgiment d'una nova època daurada en els darrers anys amb títols i autors de prestigi internacional reconegut.

Si l'adjectiu fantàstic és una porta oberta a la nostra imaginació, una fuga de la realitat versemblant de la quotidianitat de la nostra vida, cal reconèixer la contribució de les nostres lectures (llibres i còmics) fantàstiques i les nostres pel·lícules a l'imaginari popular de més d'una generació. De ben segur que el cinema fantàstic ha tingut una influència cabdal en la nostra percepció de la ciència i la tecnologia del passat, present i futur de la nostra societat.

L'acte estarà moderat pel professor Jordi Ojeda, director del projecte de divulgació Còmic, ciència i tecnologia, que té com a objectiu divulgar la ciència i la tecnologia a la societat utilitzant l'art com a instrument pedagògic, aproximant dos àmbits l'artístic, per un costat, i el científic i el tecnològic, per l'altre en un acte que contribueixi al debat i la reflexió participatius i oberts a un auditori ampli i interdisciplinari.

Per a més informació visiteu el blog i l'espai del Cicle de lectures 2010

Póster de la sessió